sobota 16. ledna 2010

Silvestr v Sydney

(26. prosince 2009 - 3. ledna 2010)

Jak jsem již minule zmínil, tak dnes začnu tím, co se tady dělo po vánocích. První tři dny po vánocích byly téměř stejný, jen 25tého se dojídaly zbytky od vánoc, tak to bylo trochu jiný :D. Díky počasí byly dny takový ospalý a vlastně jsme se celou dobu všichni poflakovali doma. Venku vytrvale pršelo, takže tam stejně nebylo co dělat. Když náhodou nepršelo, tak jsme se šli aspoň projít k univerzitě, nebo do Darling Harbouru.


australské ruské kolo


vodotrysky v Darling Harbouru



Darling Harbour


všudypřítomný "Aboriginec"



Romča má konečně fotku s klokanem :)


bitevní loď u námořního muzea


monorail


ANZAC bridge


The Sydney Univerzity



hmmm, vývěska


graffiti



s tím se tu prohánějí študenti :)


V neděli 27. prosince jsem měl jít do práce, ale na poslední chvíli to zrušili, takže jsem mohl pokračovat v lenošení. O vánocích je totiž většina hotelů poloprázdných, protože většina lidí tráví vánoce doma s rodinama, takže vlastně díky tomu jsem měl celé vánoce volno. Na pondělí byla trochu lepší předpověď, tak jsme si naplánovali výlet do Blue Mountains (Modrých hor), kam s náma měli vyrazit i Radek s Magdou. Vláďovi začínal poslední týden v Austrálii, tak ho chtěl co nejlíp využít. Bohužel, když jsme se v pondělí v 6 ráno vzbudili, tak venku přímo lilo, takže z výletu nakonec sešlo. Téhož dne odpoledne jsem se vydal do Shangrily abych zjistil, jak vlastně budu dělat o "silvestrovském týdnu". Dozvěděl jsem se, že budu dělat od úterka do soboty, takže jsem mohl na nějakého rozdováděného Silvestra zapomenout. Na rozdíl od vánoc je Shangrila, díky výbornému výhledu na Harbour Bridge a Operu na Silvestra vždycky nacpaná k prasknutí i přes to, že cena za pokoj vyjde na nějakých 1000$.
Od úterka se začalo zlepšovat počasí, takže se plánovaný výlet do Blue Mountains nakonec jen o den posunul, s tím rozdílem, že se ho nemohli zúčastnit Radek s Magdou a Já, protože jsem pracoval. Když jsem v úterý ráno odcházel do práce, tak všichni akorát vstávali na výlet. O tom, jaký to v Blue Mountains bylo, měla něco napsat Romča, ale vzhledem k tomu, že se k tomu nemá, tak přidávám jen pár fotek s jejíma komentářema.


hrdličky :)


prostě všudypřítomný...






Three sisters (Tři sestry)








Joel a jeho "prdela" :D

O silvestrovském týdnu byl docela problém jezdit do práce přes Circular Quay (vlaková stanice u Opery a Harbour Bridge). Čím více se totiž blížil Silvestr, tím více lidí se tam pohybovalo. Vyvrcholilo to samozřejmě na Silvestra. Už od dopoledních hodin se k Opeře a do okolí mostu hrnuly stovky lidí, aby si našli a pohlídali svá místečka na půlnoční ohňostroj. Asi tak ve tři odpoledne, když jsem se koukal z okna hotelu, tam byla hlava na hlavě a všechny zátoky kolem Opery a mostu byly plné lodí. Když jsem jel po čtvrté z práce domů, tak bylo skoro nemožný pohybovat se v mase lidí kolem Circular Quay. V tu chvíli mi bylo jasný, že ohňostroj asi neuvidím, protože představa toho, že bych se měl za pár hodin vrátit a najít si nějaký dobrý místo, byla nesmysl! Romča měla přes cateringovku práci v Kirrbilly clubu a zbytek spolubydlících už od odpoledne taky někde stepoval kolem Opery, takže jsem doma zůstal sám. Vzhledem k tomu, že jsem byl docela utahanej, tak jsem si šel na pár hodin lehnout. Když jsem se před desátou vzbudil, tak jsem si říkal, že když už mám bejt doma sám, tak že si dojdu pro něco dobrého k snědku. Vyrazil jsem tedy do Colesu a všude v ulicích to žilo. Všude plno opilých lidí a pořád bylo slyšet rachot dělobuchů, rachejtlí a podobných kravin. Když jsem kolem 22hod dorazil do Colesu, tak měli samozřejmě zavřeno, takže jsem navštívil vedlejší obchoďák BI-LO a z toho, co zbylo v regálech, jsem si udělal jakž-takž nákup abych si mohl udělat "silvestrovské chuťovky" :D. Z ingrediencí jsem si udělal pár chuťovek (nevešli se celé do huby, takže to nebyli jednohubky - zasvěcení vědí :D), otevřel chipsy a pívo, které zbylo od vánoc a idylka mohla začít :D. Sledováním TV a internetu jsem se "propařil" až k půlnoci, tak jsem šel k oknu vyčkávat jestli zahlídnu aspoň něco z nejslavnějšího novoročního ohňostroje na světě. Nezahlédl, bohužel... Nebo teda to, co jsem viděl nestálo moc za zmínku. Posledních pár vteřin jsem měl aspoň možnost vidět v TV, takže to nakonec všechno dobře dopadlo :). Romča měla v půlnoci pauzu a na rozdíl ode mě viděla celý ohňostroj, protože Kirrbilli se nachází kousek od Harbour Bridge. Vzhledem k tomu, že po půlnoci už byl svátek, tak měla i slušné příplatky, takže si tam za jeden večer vydělala peníze, na které já dělám téměř celý týden (škoda, že je to jen příležitostně). Když se po jedné hodině vrátila z ohňostroje Carolina, která měla být s Joelem a Vláďou, tak mi říkala, že kluci vyrazili na ohňostroj o něco později a že se k ní už nedostali. Romča dorazila domů asi po čtvrté...


chuťovky podivuhodné chuti


dvě fotky z okna...



... a dvě od Vládi


TADY se můžete podívat na pár fotek z ohňostroje a jak oslavili silvestra Kuba s Markétou a TADY, jak Ondra s Andrejkou.

Na Nový rok jsme začínali v 10hod, takže to nebylo tak hrozný.

V neděli brzo ráno nás potkalo velké neštěstí (:D), protože nás opustil spolubydlící Vláďa, který se asi po devíti měsících vrací domů. Záměrně píšu vrací, protože se touto dobou nachází v Thajsku, kde si udělal asi dvoutýdenní mezipřistání. Aby jsme zmírnili žal, tak Romča udělala bramboráky a na Vláďu si už od té doby nikdo nevzpomněl :D.


tady tomu říkají "potato pancake"


Na konec pár Vláďových fotek z Thajska (na jeho věčnou památku :D):
(hoch si to tam asi docela užil...)



takhle vypadá Vláďa zblízka :D





za zmínku stojí, že to za ním je chlap...


chrámy páně




7 komentářů:

  1. Ahoj Vojtí a Romčiku,tak koukáme,že ten Silvestr nebyl moc extra-pracovní stojí za prd.My byli u kamarádky odpoledne a večer přijeli domů,kdy šel malý spát a my jsme se přidali v půl jedenácté.Kuba se vzbudil na sunar přesně o půlnoci a pět vteřin,takže jsme slyšeli rachejtle a pak spali dál,takže nic extra taky nebylo,s malým špuntem se to ani nedá.Po novým roce nám alespoň napadnul sníh,takže máme sněhu až,až.Ba dokonce byli kalamity.Miluju lidi v Jíčině co si nedokážou vyhrnout sníh před barákem a já se s kočárkem tahám a nemůžu projet,takže z cesty na pět minut to mám na půl hodiny,to bych pak zabíjela,úplně vidím rudě.Fotečky máte krásný,jsme rádi za nový příspěvěk,však jsme se už nemohli dočkat!!Tak Vám přejeme hodně štěstí s prací a koukejte se brzo vrátit,už nám je smutno:)).My víme Vojtíku,že tobě né:)).Tak papa zdravíme všihni tři.P.S.Dobrou děcka nebo ráno????

    OdpovědětVymazat
  2. čauky Romuško a Vojtíku :-),
    konečně jsme se dočkali dalšího příspěvku:-) musím říct, že se vyplatilo počkat, jelikož to opět stojí za to, Vojto ty jsi normálně spisovatel :-)) fakt se to hrozně hezky čte! opět to vypadá, že se tam máte výborně, což jsem moc ráda. s prací už to taky je dobře rozjetý, co? (postele se Vojta naučil stlát ukázkově:-), zajímalo by mě, kdo je stele u vás na bytě:-D) a jak to tak vypadá, tak Vojta by se moh poohlížet po místě ňákýho kuchaře, jelikož ty jednohubky neboli chuťovky vypadají opravdu dobře a hned jsem na ně dostala chuť :-D Romčo ty máš ty nározovky nebo taky něco stálýho? no hlavně že je něco, viď. a když se zadaří, tak se na tom dá celkem vydělat, jak psal Vojta.
    já mám teď zkouškový v plným proudu a popravdě.. už mě to pěkně s... docela se těším, až bude škola za mnou :-) jinak se chystáme na rybářskej ples, škoda, že se tam neuvidíme:-) ale tak jsem si řikala, že snad poprvý budu muset platit šatnu :-)))) ja to snad přežiju nebo že byste na otočku přiletěli, cooo? :-)
    jo Romčo, víš, že zase dávaj McLaudovy dcery? :-))) občas kouknu a vzpomenu si na tebe:-) pozdravujte je tam :-D
    mějte se pořád tak hezky jako doteď a už se těším na další zprávy od protinožců!!! ahoj i.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, souhlasím s Ivanou, že je Vojta uplný spisovatel! Čte se to moc hezky... Krásný fotky. Silvestr byl jakej byl, ale třeba ten další bude naprosto úžasnej. My jsme ho strávili dobře, ale zase bych bejval něco víc popil a byl dýl ve městě. Co chci ale říct, že se na to třeba koukám také tak, že je super, že se vše obešlo bez nějakých problémů, vůbec jsem netušil, jak moc to tu bude divoké a tak jsem rád, že nebyl žádný průser.:) Můžeš to brát i tak.:) To Thajsko plánujem časem také, muselo to bejt bezva! Včera to s vámi bylo moc fajn a těšíme se, až se zase setkáme. Vlastně, Markéta je teď u vás, že? :) Čauky a držim moc palce, ať se vám daří!

    OdpovědětVymazat
  4. pro JJJ: Tak to jsme si Silvestra užili podobně. Koneckonců tady náš "českej" silvestr vycházel na 10hod ráno 1. ledna (to jsem zrovna stlal pelech :). Bylo docela zvláštní, když jsem šel prvního v 9 ráno totálně prázdnýma ulicema Sydney a volal jsem domů a tam bylo veselí v plném proudu a teprve před půlnocí :D. Jinak toho sněhu bych si taky trochu dal - třeba si jen skočit do závěje :D :D.
    Tak se mějte a ať vám nezapadne kočár! :)

    pro Ivču: Johoho! Díky moc! (červenám se!)
    Co se těch postelí týká, tak si nerad beru práci domů, jestli mi rozumíš :D. Ty chuťovky byly divný. Ta pomazánka je jmenovala "Homous" a byla z nějakýho hrachu, nebo co. Ve finále jsem se ji snažil přebít tím, co jsem doma našel - různým kořením a hlavně cibulí!!
    S tou šatnou si musíš holka zvykat. Bez nás to hold není žádnej med :D.
    Na zbytek Ti snad odpoví Romča, pokud se uráčí :).

    pro Kubu: Taktéž děkuji za poklonu. Od kolegy bloggera to obzvlášť potěší .-). Další Silvestr, případně Thajsko apod. je zatím ve hvězdách, jak moc dobře víš ...
    Jinak sobota byla fakt super (doufám v repeté). Markéta tu byla, tak jsme všichni plešatí :). (časem možná zveřejníme fota).

    Mějte se všichni pěkně a díky za zájem a komentáře. Moc si toho vážíme! Best regards! (stylový pozdrav, neasi)

    OdpovědětVymazat
  5. Opět krásná fota, opět pěkné počteníčko ... My jsme slavili Silvestra ve Valdicích a bylo to jak na samotě u lesa - nikde ani noha :(
    Teď jsme se vrátili z oběda :) s Ráďou a Láďou a Radunkou (trošku jsme to protáhli) , vzpomínali jsme na Vás a už se těšíme, až budete zase mezi námi.
    Tak ať se Vám daří alespoň tak, jak doposud! Myslíme na Vás!!!

    OdpovědětVymazat